Děkujeme za pochopení.
F85r36a23n78t61i39š16e47k 70K45š98í69r
Vzdělání je příliš důležité a proto by nemělo zůstat v monopolu státu.
P54a59v49e47l 77D59o62l44e27ž36e70l
Současná státní maturita je mnohem blíže té socialistické, než ty tzv. školní. Jo, jsou lehčí, jsou instantnější, ale řekněme si proč. Kvůli tlaku nevzdělanců a hlupáků. Kvůli aktivistům typu Kartouse, Feřteka, Botlíka, Šteffla, Hausenblase, kteří neustále kritizují jakoukoliv snahu státu zbavit se porevolučního uměle vytvořeného pseudoliberálního chaosu ve vzdělávání, jehož cílem je zřejmě privatizaci veřejného školství.
Jsem potěšen, že existují kruhy, v nichž jsem považován za příliš mladého na to, abych něco dokázal zhodnotit - ó, kéž by tomu tak bylo, nicméně jsem v denním kontaktu s šedesátníky, kteří tu dobu zažili a mají přes 30 let učitelské praxe. Jedním z těchto šedesátníků je i moje maminka.
M76i73r40o82s78l52a13v 52M18a38c68e93k
Cermat. Firma parazitující na reformě státního vzdělávacího systému a vytahující peníze nejen ze státu, ale také z kapes rodičů. Názornější příklad slepé uličky permanentních reforem vzdělávání snad nejde už ani vymyslert. Je zřejmé, že výsledkem všech tzv. reforem, nesměle se probouzejících v 80.letech a pak postupně akcelerujících a trasformujíchc se v dnešní neuvěřitelný humus, je něco tak pitomého, co by normální, zdravý, klasicky vzdělaný mozek počátku 20.století století nikdy nevymyslel. Na to musel přijít mozek degenerovaný, produkt konce 20.století a desetiletí následujícího. Dnes už nevíme kdo byl na začátku, u zdroje, měl by však být dohledán a zapsán do příruček psychiatrie.
P97a77v37e61l 55D47o59l43e71ž34e75l
Cermat není firma. Nikdo neprofituje z jejího zizku, neboť zisk netvoří. Nastudujte si alespoň trochu to, co kritizujete. Nebudete pak působit jako Kartous.
F50r31a52n13t61i71š77e38k 18K40š23í78r
Já bych pro změnu ocitoval Brett Veinotta:
V roce 2005 jsem začal zkoumat tzv. „selhání“ státního školského systému, jak a proč „selhává“, a následné dalekosáhlé důsledky. Jakmile jsem pochopil historii a záměry státního školství, uvědomil jsem si, že je to selhání jen pro ty, kteří si myslí, že jeho účelem je osvícení. Když ale pochopíme, že mezi těmito záměry bylo formování, hendikepující indoktrinace a kontrola, musíme uznat jeho úspěch.
V86á39c12l44a96v 71Š93u94b66r85t
Článek se mi líbil. Řekl bych, že problém je v zaměňování vzdělání za kvalifikaci, či všeobecný rozhled. Základní a střední školství by mělo být především o tom druhém, o vzdělání ve smyslu pronikání k podstatě jevů a přesném myšlení by potom měla být vysoká škola. Ale není, jak víme. Ke skutečnému vzdělání má vlohy, zvídavost a trpělivost zřejmě jen několik málo procent populace se schopností a ochotou abstraktně myslet. Většina lidí je praktických, chce něco umět ovládat a nechce vědět, proč a jak to funguje. To není špatně, ale měl by toto rozložení reflektovat i vzdělávací systém, což se moc neděje.
P39a57v54e17l 76D57o67l21e85ž74e58l
To máte pravdu. Jen gymnázium bych už od pronikání k podstatě jevů nechránil. Uvědomme si, že pro většinu populace to může být poslední setkání s obory mimo oblast pozdějšího VŠ studia. Myslím, že je dobré, když VŠ vzdělaní lidé nejsou mimo svůj obor úplnými idioty, jak se občas stává v anglosaském světě.
R14a38d84k94a 66K49i14e82l19b91e37r32g83e68r87o16v18á
Dotyčného pána neznám, ale pokud jste četl Liessmanna opravdu dobře - a já se Havlově cené nedivím... nemohu se ubránit tomu, že by se celý slavný Cermat musel sbalit a jít ...se svým systémem zbytečných předělávek a školení učitelů, a věčným reformám a úpravám a požadavkům, které jenom přihazují někomu peníze a podstata uniká. Argumentace proti tomu není žádná...protože náhlé vydávání povinných oblastí literatury, náhlé rozšíření hodnocení a náhlé rozšíření tabulek pro hodnocení....čili to celé ukazuje jen na jedno: jako by se přiznávalo - Vraťme maturitu tak, jak byla... akorát nevíme, jak to říct a co ted s firmami, co je pro ně maturita výdělečnou činností... a nám se v tomto světě posvěceném ministerstvem tak krásně žije....nedivme se pak tomu, že vystoupí ti, co vidí podstatu téhle zhovadilosti a chtějí používat ne zbytečnosti , ale obyčejný rozum, jako Feřtek nebo Hausenblas.
R15a90d38k64a 31K31i64e74l58b73e68r53g71e17r23o21v82á
jen bych ještě dodala,že je velmi podstatné, jakými slovy doprovodil cenu knížce udělovanou Václav Havel.... systém vzdělání je systém ne vzdělání toho, které by mělo být a bývalo v ucelenosti vědění minula i přítomna, ale systém rychlých on line testování, a vzdělávání natoilk praktického vůči době, až z toho leze vzdělání, jak co nejrychleji vydělat, jak rychle k prosperitě. Je to vzdělání pro dočasné a rychlé zúročení s cílem rychlých okamžitých financí,kdy se jakoby věci všeobecného rozhledu stávají zdržujícími..celý ten komentář mi v hlavě utkvěl a je to o mnoha věcech.
Cermatu se povedlo z češtiny vytvořit systémy:nauč se dvacet knih, přehled dobových souvislostí je jen okrajovost...a hlavně neploď moc originální texty v písemce... Máme systém,který nepotřebuje rozhled a nepotřebuje umět přemýšlet... a je státem podporovaný. Student běžně řekne... tohle nepotřebuju. Má jedničky za splněnou tabulkovost a je v mnoha věcech nevzdělaný.
M56i86r17o35s14l15a42v 67M97a42c61e19k
čím více se vzdělávací proces reformuje, tím více degeneruje
Žebříčky
- Markéta Šichtařová
Čelíme statistickému zkreslení
- Filip Vracovský
Vykouřená režisérka....
- Jiří Turner
Hloupí Švédové vstupují do NATO a prozíraví Slováci možná opráší Varšavskou smlouvu
- Josef Nožička
Kdo všechno je vlastně podle ministra Lipavského "bezpečnostním rizikem"?
- Eduard Gajdoš
Co doopravdy řekl Bill Clinton v Praze a co slyšeli Češi. Má cenu jednat s Rusy?
- Ondřej Šebesta
Proč musím volit mezi mateřstvím a tvorbou? Proslov na Lvech byl přerušen!
- Bohumír Šimek
Akce překabátěných komunistů
- Irena Houdková
Šéf začal kolegyni zvát na samostatné porady. Nebo to nebyly porady?
- Tomáš Vodvářka
Platby u lékaře jako never ending story
- Jiří Turner
Tomáš Klus, Tomáš Halík a jiní „pomatenci“
- Josef Nožička
Kdo všechno je vlastně podle ministra Lipavského "bezpečnostním rizikem"?
- Petr Hannig
Poslední papež se jim náhle nehodí.
- Markéta Šichtařová
Čelíme statistickému zkreslení
- Jiří Turner
Hloupí Švédové vstupují do NATO a prozíraví Slováci možná opráší Varšavskou smlouvu
- Ondřej Šebesta
Proč musím volit mezi mateřstvím a tvorbou? Proslov na Lvech byl přerušen!
- Jan Ziegler
Co se divíte Češi, Hitler Vás neokupoval, pouze prosazoval svoje zájmy
- Ivan Chválny
Český Absurdistán aneb Babišova posedlost komprem
- Jiří Jurčák
Výbuch demokratické sopky a výron té správné demokratické demokracie
- Tomáš Vodvářka
Platby u lékaře jako never ending story
- Tomáš Flaška
My, nebozí manipulovaní Češi, jsme se nějak vymkli kontrole