Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F67r63a73n91t86i28š64e57k 93K26š87í93r 2719206765

Vzdělání je příliš důležité a proto by nemělo zůstat v monopolu státu.

0/0
9.7.2016 0:10
Foto

P71a20v46e13l 37D97o42l48e72ž63e17l 2314812934149

Současná státní maturita je mnohem blíže té socialistické, než ty tzv. školní. Jo, jsou lehčí, jsou instantnější, ale řekněme si proč. Kvůli tlaku nevzdělanců a hlupáků. Kvůli aktivistům typu Kartouse, Feřteka, Botlíka, Šteffla, Hausenblase, kteří neustále kritizují jakoukoliv snahu státu zbavit se porevolučního uměle vytvořeného pseudoliberálního chaosu ve vzdělávání, jehož cílem je zřejmě privatizaci veřejného školství.

Jsem potěšen, že existují kruhy, v nichž jsem považován za příliš mladého na to, abych něco dokázal zhodnotit - ó, kéž by tomu tak bylo, nicméně jsem v denním kontaktu s šedesátníky, kteří tu dobu zažili a mají přes 30 let učitelské praxe. Jedním z těchto šedesátníků je i moje maminka.

0/0
5.7.2016 10:24
Foto

M59i21r33o46s33l94a46v 98M22a39c64e87k 5331835120462

Cermat. Firma parazitující na reformě státního vzdělávacího systému a vytahující peníze nejen ze státu, ale také z kapes rodičů. Názornější příklad slepé uličky permanentních reforem vzdělávání snad nejde už ani vymyslert. Je zřejmé, že výsledkem všech tzv. reforem, nesměle se probouzejících v 80.letech a pak postupně akcelerujících a trasformujíchc se v dnešní neuvěřitelný humus, je něco tak pitomého, co by normální, zdravý, klasicky vzdělaný mozek počátku 20.století století nikdy nevymyslel. Na to musel přijít mozek degenerovaný, produkt konce 20.století a desetiletí následujícího. Dnes už nevíme kdo byl na začátku, u zdroje, měl by však být dohledán a zapsán do příruček psychiatrie.

0/−1
3.7.2016 15:07
Foto

P32a62v92e73l 45D63o48l97e34ž24e10l 2384782954819

Cermat není firma. Nikdo neprofituje z jejího zizku, neboť zisk netvoří. Nastudujte si alespoň trochu to, co kritizujete. Nebudete pak působit jako Kartous.

0/0
4.7.2016 7:52
Foto

P62a88v49e37l 81D47o73l53e76ž72e46l 2894972424549

Oprava: "zisku"

0/0
4.7.2016 7:53
Foto

F24r88a60n70t97i29š11e40k 41K94š72í35r 2219186935

Já bych pro změnu ocitoval Brett Veinotta:

V roce 2005 jsem začal zkoumat tzv. „selhání“ státního školského systému, jak a proč „selhává“, a následné dalekosáhlé důsledky. Jakmile jsem pochopil historii a záměry státního školství, uvědomil jsem si, že je to selhání jen pro ty, kteří si myslí, že jeho účelem je osvícení. Když ale pochopíme, že mezi těmito záměry bylo formování, hendikepující indoktrinace a kontrola, musíme uznat jeho úspěch.

0/0
3.7.2016 14:45

V18á29c25l56a11v 98Š83u56b29r97t 9577183258107

Článek se mi líbil. Řekl bych, že problém je v zaměňování vzdělání za kvalifikaci, či všeobecný rozhled. Základní a střední školství by mělo být především o tom druhém, o vzdělání ve smyslu pronikání k podstatě jevů a přesném myšlení by potom měla být vysoká škola. Ale není, jak víme. Ke skutečnému vzdělání má vlohy, zvídavost a trpělivost zřejmě jen několik málo procent populace se schopností a ochotou abstraktně myslet. Většina lidí je praktických, chce něco umět ovládat a nechce vědět, proč a jak to funguje. To není špatně, ale měl by toto rozložení reflektovat i vzdělávací systém, což se moc neděje.

+1/0
3.7.2016 13:20
Foto

P97a73v50e64l 79D98o21l76e18ž97e62l 2614582174419

To máte pravdu. Jen gymnázium bych už od pronikání k podstatě jevů nechránil. Uvědomme si, že pro většinu populace to může být poslední setkání s obory mimo oblast pozdějšího VŠ studia. Myslím, že je dobré, když VŠ vzdělaní lidé nejsou mimo svůj obor úplnými idioty, jak se občas stává v anglosaském světě.

0/0
4.7.2016 7:58
Foto

R22a61d45k82a 64K27i74e51l41b55e40r41g40e71r50o20v85á 6393437310324

Dotyčného pána neznám, ale pokud jste četl Liessmanna opravdu dobře - a já se Havlově cené nedivím... nemohu se ubránit tomu, že by se celý slavný Cermat musel sbalit a jít ...se svým systémem zbytečných předělávek a školení učitelů, a věčným reformám a úpravám a požadavkům, které jenom přihazují někomu peníze a podstata uniká. Argumentace proti tomu není žádná...protože náhlé vydávání povinných oblastí literatury, náhlé rozšíření hodnocení a náhlé rozšíření tabulek pro hodnocení....čili to celé ukazuje jen na jedno: jako by se přiznávalo - Vraťme maturitu tak, jak byla... akorát nevíme, jak to říct a co ted s firmami, co je pro ně maturita výdělečnou činností... a nám se v tomto světě posvěceném ministerstvem tak krásně žije....nedivme se pak tomu, že vystoupí ti, co vidí podstatu téhle zhovadilosti a chtějí používat ne zbytečnosti , ale obyčejný rozum, jako Feřtek nebo Hausenblas.

+1/−1
3.7.2016 12:52
Foto

R69a41d18k82a 40K21i27e92l49b49e76r24g20e85r95o72v42á 6453807970984

jen bych ještě dodala,že je velmi podstatné, jakými slovy doprovodil cenu knížce udělovanou Václav Havel.... systém vzdělání je systém ne vzdělání toho, které by mělo být a bývalo v ucelenosti vědění minula i přítomna, ale systém rychlých on line testování, a vzdělávání natoilk praktického vůči době, až z toho leze vzdělání, jak co nejrychleji vydělat, jak rychle k prosperitě. Je to vzdělání pro dočasné a rychlé zúročení s cílem rychlých okamžitých financí,kdy se jakoby věci všeobecného rozhledu stávají zdržujícími..celý ten komentář mi v hlavě utkvěl a je to o mnoha věcech.

Cermatu se povedlo z češtiny vytvořit systémy:nauč se dvacet knih, přehled dobových souvislostí je jen okrajovost...a hlavně neploď moc originální texty v písemce... Máme systém,který nepotřebuje rozhled a nepotřebuje umět přemýšlet... a je státem podporovaný. Student běžně řekne... tohle nepotřebuju. Má jedničky za splněnou tabulkovost a je v mnoha věcech nevzdělaný.

+2/−1
3.7.2016 13:57
Foto

P33a34v68e78l 45D45o56l51e74ž28e72l 2194862514309

Nechápu jak čtení dvaceti knih přispívá k rychlému zúročení. Po tzv. myšlení v souvislostech píše i Konrad Liessmann. Myšlení v souvislostech je zaklínadlo těch, kteří ucelené a hluboké vzdělání nemají a nedokáží v něm najít smysl. Je to marketingová floskule těch, kteří myslí povrchně a znalosti mají instantní. Sami sebe klamou tím, že hluboké poznání a pochopení je k ničemu a pak z toho leze želva ve svém tempu nedostižná.

0/0
4.7.2016 7:49
Foto

P36a98v33e15l 56D57o90l15e62ž27e30l 2854532474539

Nevím kolik Vám je let, ale soucasné pojetí maturity ma celkem blízko k původní podobě maturit, která byla postupně zničena na začátku 90. let. Domníváte-li se tedy, že je třeba se vrátit do stavu před zavedením SMZ v režii Cermatu, pak se opravdu nejedná o návrat k původnímu stavu, který zde panoval minimálně od doby první republiky, ale ke stavu po divokých, neřízených pseudoliberálních "reformách" ve stylu nepochopené neviditelné ruky trhu z období po sametové revoluci.

0/0
4.7.2016 7:42
Foto

R93a62d32k33a 46K16i48e13l94b74e69r51g74e30r13o14v33á 6433747450424

Pane Doležele, kdybyste jenom tušil, jak skvělá a ucelená byla maturita masarykovská, jak tolik špatné nebyly ani ty maturity socialistické, neboť je provozovali ti, co měli školy učitelů ještě dobré masarykovské výchovy...a jak vám bylo v době revoluce asi deset a bohužel nic nevíte. ,,.soucasné pojetí maturity ma celkem blízko k původní podobě maturit, která byla postupně zničena na začátku 90. let...,, tohle někde řekněte bardům , co je jim šedesát a nestačíte se divit.... když tu prozradím věk, asi si uvědomíte, že jsem vás mohla jako malého i velkého učit...

0/0
4.7.2016 23:05
Foto

M21i74r51o50s42l28a16v 61M24a59c13e14k 5311345200852

čím více se vzdělávací proces reformuje, tím více degeneruje

+2/0
3.7.2016 12:15



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.