Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vzdělání je příliš důležité a proto by nemělo zůstat v monopolu státu.

0 0
možnosti
Foto

Současná státní maturita je mnohem blíže té socialistické, než ty tzv. školní. Jo, jsou lehčí, jsou instantnější, ale řekněme si proč. Kvůli tlaku nevzdělanců a hlupáků. Kvůli aktivistům typu Kartouse, Feřteka, Botlíka, Šteffla, Hausenblase, kteří neustále kritizují jakoukoliv snahu státu zbavit se porevolučního uměle vytvořeného pseudoliberálního chaosu ve vzdělávání, jehož cílem je zřejmě privatizaci veřejného školství.

Jsem potěšen, že existují kruhy, v nichž jsem považován za příliš mladého na to, abych něco dokázal zhodnotit - ó, kéž by tomu tak bylo, nicméně jsem v denním kontaktu s šedesátníky, kteří tu dobu zažili a mají přes 30 let učitelské praxe. Jedním z těchto šedesátníků je i moje maminka.

0 0
možnosti
Foto

Cermat. Firma parazitující na reformě státního vzdělávacího systému a vytahující peníze nejen ze státu, ale také z kapes rodičů. Názornější příklad slepé uličky permanentních reforem vzdělávání snad nejde už ani vymyslert. Je zřejmé, že výsledkem všech tzv. reforem, nesměle se probouzejících v 80.letech a pak postupně akcelerujících a trasformujíchc se v dnešní neuvěřitelný humus, je něco tak pitomého, co by normální, zdravý, klasicky vzdělaný mozek počátku 20.století století nikdy nevymyslel. Na to musel přijít mozek degenerovaný, produkt konce 20.století a desetiletí následujícího. Dnes už nevíme kdo byl na začátku, u zdroje, měl by však být dohledán a zapsán do příruček psychiatrie.

0 1
možnosti
Foto

Cermat není firma. Nikdo neprofituje z jejího zizku, neboť zisk netvoří. Nastudujte si alespoň trochu to, co kritizujete. Nebudete pak působit jako Kartous.

0 0
možnosti
Foto

Já bych pro změnu ocitoval Brett Veinotta:

V roce 2005 jsem začal zkoumat tzv. „selhání“ státního školského systému, jak a proč „selhává“, a následné dalekosáhlé důsledky. Jakmile jsem pochopil historii a záměry státního školství, uvědomil jsem si, že je to selhání jen pro ty, kteří si myslí, že jeho účelem je osvícení. Když ale pochopíme, že mezi těmito záměry bylo formování, hendikepující indoktrinace a kontrola, musíme uznat jeho úspěch.

0 0
možnosti

Článek se mi líbil. Řekl bych, že problém je v zaměňování vzdělání za kvalifikaci, či všeobecný rozhled. Základní a střední školství by mělo být především o tom druhém, o vzdělání ve smyslu pronikání k podstatě jevů a přesném myšlení by potom měla být vysoká škola. Ale není, jak víme. Ke skutečnému vzdělání má vlohy, zvídavost a trpělivost zřejmě jen několik málo procent populace se schopností a ochotou abstraktně myslet. Většina lidí je praktických, chce něco umět ovládat a nechce vědět, proč a jak to funguje. To není špatně, ale měl by toto rozložení reflektovat i vzdělávací systém, což se moc neděje.

1 0
možnosti
Foto

To máte pravdu. Jen gymnázium bych už od pronikání k podstatě jevů nechránil. Uvědomme si, že pro většinu populace to může být poslední setkání s obory mimo oblast pozdějšího VŠ studia. Myslím, že je dobré, když VŠ vzdělaní lidé nejsou mimo svůj obor úplnými idioty, jak se občas stává v anglosaském světě.

0 0
možnosti
Foto

Dotyčného pána neznám, ale pokud jste četl Liessmanna opravdu dobře - a já se Havlově cené nedivím... nemohu se ubránit tomu, že by se celý slavný Cermat musel sbalit a jít ...se svým systémem zbytečných předělávek a školení učitelů, a věčným reformám a úpravám a požadavkům, které jenom přihazují někomu peníze a podstata uniká. Argumentace proti tomu není žádná...protože náhlé vydávání povinných oblastí literatury, náhlé rozšíření hodnocení a náhlé rozšíření tabulek pro hodnocení....čili to celé ukazuje jen na jedno: jako by se přiznávalo - Vraťme maturitu tak, jak byla... akorát nevíme, jak to říct a co ted s firmami, co je pro ně maturita výdělečnou činností... a nám se v tomto světě posvěceném ministerstvem tak krásně žije....nedivme se pak tomu, že vystoupí ti, co vidí podstatu téhle zhovadilosti a chtějí používat ne zbytečnosti , ale obyčejný rozum, jako Feřtek nebo Hausenblas.

1 1
možnosti
Foto

jen bych ještě dodala,že je velmi podstatné, jakými slovy doprovodil cenu knížce udělovanou Václav Havel.... systém vzdělání je systém ne vzdělání toho, které by mělo být a bývalo v ucelenosti vědění minula i přítomna, ale systém rychlých on line testování, a vzdělávání natoilk praktického vůči době, až z toho leze vzdělání, jak co nejrychleji vydělat, jak rychle k prosperitě. Je to vzdělání pro dočasné a rychlé zúročení s cílem rychlých okamžitých financí,kdy se jakoby věci všeobecného rozhledu stávají zdržujícími..celý ten komentář mi v hlavě utkvěl a je to o mnoha věcech.

Cermatu se povedlo z češtiny vytvořit systémy:nauč se dvacet knih, přehled dobových souvislostí je jen okrajovost...a hlavně neploď moc originální texty v písemce... Máme systém,který nepotřebuje rozhled a nepotřebuje umět přemýšlet... a je státem podporovaný. Student běžně řekne... tohle nepotřebuju. Má jedničky za splněnou tabulkovost a je v mnoha věcech nevzdělaný.

2 1
možnosti
Foto

čím více se vzdělávací proces reformuje, tím více degeneruje

2 0
možnosti

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS