Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F39r65a75n15t72i46š75e91k 90K98š42í93r 2269866855

Vzdělání je příliš důležité a proto by nemělo zůstat v monopolu státu.

0/0
9.7.2016 0:10
Foto

P94a13v18e28l 69D66o85l49e85ž43e68l 2194762184699

Současná státní maturita je mnohem blíže té socialistické, než ty tzv. školní. Jo, jsou lehčí, jsou instantnější, ale řekněme si proč. Kvůli tlaku nevzdělanců a hlupáků. Kvůli aktivistům typu Kartouse, Feřteka, Botlíka, Šteffla, Hausenblase, kteří neustále kritizují jakoukoliv snahu státu zbavit se porevolučního uměle vytvořeného pseudoliberálního chaosu ve vzdělávání, jehož cílem je zřejmě privatizaci veřejného školství.

Jsem potěšen, že existují kruhy, v nichž jsem považován za příliš mladého na to, abych něco dokázal zhodnotit - ó, kéž by tomu tak bylo, nicméně jsem v denním kontaktu s šedesátníky, kteří tu dobu zažili a mají přes 30 let učitelské praxe. Jedním z těchto šedesátníků je i moje maminka.

0/0
5.7.2016 10:24
Foto

M59i13r79o72s30l29a55v 85M51a45c25e20k 5361845140622

Cermat. Firma parazitující na reformě státního vzdělávacího systému a vytahující peníze nejen ze státu, ale také z kapes rodičů. Názornější příklad slepé uličky permanentních reforem vzdělávání snad nejde už ani vymyslert. Je zřejmé, že výsledkem všech tzv. reforem, nesměle se probouzejících v 80.letech a pak postupně akcelerujících a trasformujíchc se v dnešní neuvěřitelný humus, je něco tak pitomého, co by normální, zdravý, klasicky vzdělaný mozek počátku 20.století století nikdy nevymyslel. Na to musel přijít mozek degenerovaný, produkt konce 20.století a desetiletí následujícího. Dnes už nevíme kdo byl na začátku, u zdroje, měl by však být dohledán a zapsán do příruček psychiatrie.

0/−1
3.7.2016 15:07
Foto

P75a56v19e95l 76D51o23l88e92ž53e25l 2894702134369

Cermat není firma. Nikdo neprofituje z jejího zizku, neboť zisk netvoří. Nastudujte si alespoň trochu to, co kritizujete. Nebudete pak působit jako Kartous.

0/0
4.7.2016 7:52
Foto

P98a82v30e48l 38D23o53l66e65ž49e27l 2654812534559

Oprava: "zisku"

0/0
4.7.2016 7:53
Foto

F59r64a80n80t91i62š67e22k 91K17š89í90r 2789766145

Já bych pro změnu ocitoval Brett Veinotta:

V roce 2005 jsem začal zkoumat tzv. „selhání“ státního školského systému, jak a proč „selhává“, a následné dalekosáhlé důsledky. Jakmile jsem pochopil historii a záměry státního školství, uvědomil jsem si, že je to selhání jen pro ty, kteří si myslí, že jeho účelem je osvícení. Když ale pochopíme, že mezi těmito záměry bylo formování, hendikepující indoktrinace a kontrola, musíme uznat jeho úspěch.

0/0
3.7.2016 14:45

V64á24c47l19a26v 37Š15u45b75r49t 9327883528567

Článek se mi líbil. Řekl bych, že problém je v zaměňování vzdělání za kvalifikaci, či všeobecný rozhled. Základní a střední školství by mělo být především o tom druhém, o vzdělání ve smyslu pronikání k podstatě jevů a přesném myšlení by potom měla být vysoká škola. Ale není, jak víme. Ke skutečnému vzdělání má vlohy, zvídavost a trpělivost zřejmě jen několik málo procent populace se schopností a ochotou abstraktně myslet. Většina lidí je praktických, chce něco umět ovládat a nechce vědět, proč a jak to funguje. To není špatně, ale měl by toto rozložení reflektovat i vzdělávací systém, což se moc neděje.

+1/0
3.7.2016 13:20
Foto

P58a84v40e45l 46D92o59l19e89ž21e72l 2404702374409

To máte pravdu. Jen gymnázium bych už od pronikání k podstatě jevů nechránil. Uvědomme si, že pro většinu populace to může být poslední setkání s obory mimo oblast pozdějšího VŠ studia. Myslím, že je dobré, když VŠ vzdělaní lidé nejsou mimo svůj obor úplnými idioty, jak se občas stává v anglosaském světě.

0/0
4.7.2016 7:58
Foto

R48a31d73k89a 61K84i13e28l72b36e28r54g28e14r40o69v72á 6253657430324

Dotyčného pána neznám, ale pokud jste četl Liessmanna opravdu dobře - a já se Havlově cené nedivím... nemohu se ubránit tomu, že by se celý slavný Cermat musel sbalit a jít ...se svým systémem zbytečných předělávek a školení učitelů, a věčným reformám a úpravám a požadavkům, které jenom přihazují někomu peníze a podstata uniká. Argumentace proti tomu není žádná...protože náhlé vydávání povinných oblastí literatury, náhlé rozšíření hodnocení a náhlé rozšíření tabulek pro hodnocení....čili to celé ukazuje jen na jedno: jako by se přiznávalo - Vraťme maturitu tak, jak byla... akorát nevíme, jak to říct a co ted s firmami, co je pro ně maturita výdělečnou činností... a nám se v tomto světě posvěceném ministerstvem tak krásně žije....nedivme se pak tomu, že vystoupí ti, co vidí podstatu téhle zhovadilosti a chtějí používat ne zbytečnosti , ale obyčejný rozum, jako Feřtek nebo Hausenblas.

+1/−1
3.7.2016 12:52
Foto

R59a55d42k82a 53K55i34e36l45b85e65r76g15e36r27o57v98á 6893717550664

jen bych ještě dodala,že je velmi podstatné, jakými slovy doprovodil cenu knížce udělovanou Václav Havel.... systém vzdělání je systém ne vzdělání toho, které by mělo být a bývalo v ucelenosti vědění minula i přítomna, ale systém rychlých on line testování, a vzdělávání natoilk praktického vůči době, až z toho leze vzdělání, jak co nejrychleji vydělat, jak rychle k prosperitě. Je to vzdělání pro dočasné a rychlé zúročení s cílem rychlých okamžitých financí,kdy se jakoby věci všeobecného rozhledu stávají zdržujícími..celý ten komentář mi v hlavě utkvěl a je to o mnoha věcech.

Cermatu se povedlo z češtiny vytvořit systémy:nauč se dvacet knih, přehled dobových souvislostí je jen okrajovost...a hlavně neploď moc originální texty v písemce... Máme systém,který nepotřebuje rozhled a nepotřebuje umět přemýšlet... a je státem podporovaný. Student běžně řekne... tohle nepotřebuju. Má jedničky za splněnou tabulkovost a je v mnoha věcech nevzdělaný.

+2/−1
3.7.2016 13:57
Foto

P67a18v27e48l 41D14o58l50e10ž25e15l 2934182874759

Nechápu jak čtení dvaceti knih přispívá k rychlému zúročení. Po tzv. myšlení v souvislostech píše i Konrad Liessmann. Myšlení v souvislostech je zaklínadlo těch, kteří ucelené a hluboké vzdělání nemají a nedokáží v něm najít smysl. Je to marketingová floskule těch, kteří myslí povrchně a znalosti mají instantní. Sami sebe klamou tím, že hluboké poznání a pochopení je k ničemu a pak z toho leze želva ve svém tempu nedostižná.

0/0
4.7.2016 7:49
Foto

P41a16v18e38l 78D91o37l50e62ž76e23l 2774232224739

Nevím kolik Vám je let, ale soucasné pojetí maturity ma celkem blízko k původní podobě maturit, která byla postupně zničena na začátku 90. let. Domníváte-li se tedy, že je třeba se vrátit do stavu před zavedením SMZ v režii Cermatu, pak se opravdu nejedná o návrat k původnímu stavu, který zde panoval minimálně od doby první republiky, ale ke stavu po divokých, neřízených pseudoliberálních "reformách" ve stylu nepochopené neviditelné ruky trhu z období po sametové revoluci.

0/0
4.7.2016 7:42
Foto

R34a92d86k65a 90K46i24e44l21b50e74r84g45e69r59o81v95á 6473517250914

Pane Doležele, kdybyste jenom tušil, jak skvělá a ucelená byla maturita masarykovská, jak tolik špatné nebyly ani ty maturity socialistické, neboť je provozovali ti, co měli školy učitelů ještě dobré masarykovské výchovy...a jak vám bylo v době revoluce asi deset a bohužel nic nevíte. ,,.soucasné pojetí maturity ma celkem blízko k původní podobě maturit, která byla postupně zničena na začátku 90. let...,, tohle někde řekněte bardům , co je jim šedesát a nestačíte se divit.... když tu prozradím věk, asi si uvědomíte, že jsem vás mohla jako malého i velkého učit...

0/0
4.7.2016 23:05
Foto

M81i42r76o74s39l67a64v 70M28a36c45e38k 5351895210172

čím více se vzdělávací proces reformuje, tím více degeneruje

+2/0
3.7.2016 12:15





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.